حرم نوشت های یک خادمه | دعوت نامه مخصوص چقدر با راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان آشنا هستید؟ فیبروم رحمی در کمین زنان با فشار خون بالا والدین بخوانند| اصول تربیتی و تنبیهی کودک ۴ تا ۶ ساله تفریح‌نکردن، منجربه اختلال در خانواده و افسردگی بانوان می‌شود فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران اعلام آمار مرگ‌ومیر‌های سال ۱۴۰۲ | زنان یا مردان، کدام بیشتر فوت کردند؟ نامه عاشقانه و عارفانه آیت‌الله شهید سیدمصطفی خمینی به همسرش | بازنشر به مناسبت درگذشت بانو معصومه حائری تشریح فعالیت‌های مرکز امور بانوان بنیاد کرامت رضوی کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا ۹۵ درصد سقط جنین ها در کشور مشروع است مادران بخوانند| نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان نیاز به فضاهایی برای شادی دختران و سپری‌کردن اوقات فراغت آنان داریم تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند مواد غذایی موثر در بهبود علائم «یائسگی» بسته‌شدن لوله‌های رحمی و خطر ناباروری در زنان «فاطمه»، اسم رمز صبوری در غزه + فیلم دستگیری و انهدام باندهای قاچاق دختران
سرخط خبرها
افتتاح دوره علمی تربیتی حوا ویژه زنان | زن تراز انقلاب اسلامی توجه جدی به مدیریت خانواده دارد

افتتاح دوره علمی تربیتی حوا ویژه زنان | زن تراز انقلاب اسلامی توجه جدی به مدیریت خانواده دارد

  • کد خبر: ۱۹۴۹۴۵
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
آیین افتتاحیه دوره علمی تربیتی حوا ویژه جمعیت نخبگان بانوان در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین افتتاحیه دوره علمی تربیتی حوا شامگاه امروز در سالن اجتماعات هتل خورشید هشتم از سوی بنیاد بین المللی گوهرشاد و همکاری موسسه علمی تحقیقی حضرت نرجس(س) با حضور بانوان نخبه و اثرگذار از دانشگاه جاکارتا اندونزی در مشهد  برگزار شد.‌ 

مدیرعامل بنیاد بین المللی گوهرشاد در مشهد در این مراسم گفت: بنیاد بین المللی گوهرشاد که در تهران پایه گذاری شد یک سال است شعبه آن در مشهد شکل گرفته است.

منور شایسته‌خو به اهداف شکل گیری این بنیاد اشاره کرد و ادامه داد: بنیاد بین المللی گوهرشاد مجموعه ای است که با هدف ایجاد حرکت تحول خواهانه زنان جهان در مسیر پیشرفت، عدالت و معنویت تشکیل شده است. مهمترین اهداف آن شامل ارتباط گیری و شبکه سازی بانوان اثرگذار جهان، برگزاری همایش های علمی و فرهنگی، هنری، ورزشی، رسانه ای، اقتصادی و اجتماعی، تولید و ارائه محتواهای رسانه ای علمی متناسب با اهداف، برقراری ارتباط با نخبگان، کارآفرینان و کنشگران دغدغه مند در حوزه زنان و خانواده و توانمندسازی آنان است. 

مدیر موسسه علمی تحقیقاتی مکتب نرجس(س) با اشاره به فعالیت های بنیاد بین المللی گوهرشاد اظهار کرد: محورهای فعالیت بنیاد در حال حاضر تشکیل اتحادیه و صندوق بین المللی بانوان تاثیرگذار، شناسایی و بزرگداشت بانوان تاثیرگذار جهان، تخصیص جایزه جهانی گوهرشاد، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی ویژه بانوان و ایجاد شبکه رسانه ای و تبیین گفتمان زنان تاثیرگذار است. 

  شایسته خو به برخی ویژگی‌های زنان تاثیرگذار جهان اسلام پرداخت و بیان کرد: در اسلام زن نه تنها پایگاه اجتماعی مناسبی دارد بلکه منعی هم برای حضور ندارد. بحث بیعت زنان در مسائل و حاکمیت سیاسی در صدر اسلام مطرح شده است و ایه ۱۲ سوره مبارکه ممتحنه به زیبایی به این موضوع اشاره دارد. 

وی زن مسلمان را انسانی آزاد تعریف کرد که خود را موظف به آبادانی مملکت و جامعه خود می داند و برای تحقق آن فعالیت کند. چنین زنی هر نوع روابط خارج زناشویی را طرد و منع می کند و ضمن حفظ سنگر خانواده، موانع را از سر راه بر می دارد. 

مدیر بنیاد گوهرشاد ادامه داد: زن در الگوی سوم زن مسلمان ضمن حفظ هنجارهای اجتماعی، حضور سازنده دارد و زن گرانبهایی است که دارای نقش اجتماعی است و در سه بعد فردی، اجتماعی و خانوادگی به صورت متوازن رشد می کند. 

منور شایسته خو تصریح کرد: زنان مسلمان شان و جایگاه خود را عزیز می دانند و قرار است هم در جامعه ملی و هم جهانی نقش آفرین باشند. زن الگوی سوم یا زن تراز انقلاب اسلامی، توجه جدی به مدیریت خانواده دارد و امیددارم زنان در ایران و جهان جایگاه واقعی خود را درک کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.